تکنیک های کنترل لاین

دوتا2 بوستر

اموزش

آموزش: تکنیک های کنترل لاین


سطح آموزش: مبتدی

 اتک آخر (Last-hitting)
 دینای کردن (Denying)
 سرعت پرتاب اتک و اتک پوینت (Attack animations and missile speeds)
برقراری تعادل (Equilibrium)
مسدود شدن کریپ (Creep Block)
بازی هجومی (Push)
کشیدن (pull)
پست ها (Roles)
استک کردن (Stack)

اتک آخر (Last-hit)

با لست هیت یا ضربه ی آخر زدن به کریپ ها هم میتونید گلد بیشتری کسب کنی، هم بجای اتو اتک دادن لاینو از پوش خوردن بی مورد نجات بدی درصورتی اتو-اتک مجازه که فست پوش مورد نظر شما باشه. در این صورت شما از منطقه امن خود خارج میشید.

دینای کردن (Denying)

کریپ ها در ۵۰% و تاور ها ۱۰% قابلیت دینای شدن دارن. از این طریق میشه لاین رو کنترل کرد.

سرعت پرتاب اتک و اتک پوینت (Attack animations and missile speeds)

سرعت پرتاب اتک و اتک پوینت در لست هیت کردن خیلی نقش داره و در پوش یا عدم پوش موثره
و missile speed سرعت پرتاب اتک هیروی دور زن است.
‼️نکته‼️ جالب اینکه کاراکترهای Gyrocopter و Sniper با داشتن ۳۰۰۰ سرعت پرتاب اتک، بیشترین و هیروی Winter Wyvern با عدد ۳۷۵ کمترین مقدار را دارد.

برقراری تعادل (Equilibrium)

خیلی مهمه که لاین خود را با پوش ندادن تحت کنترل بگیرید تا از امنیت نزدیکی به تاور خود استفاده کنید. مراقب باشید ابتدا یونیت های Archer دشمن رو مورد حمله قرار ندید که لاین پوش میخوره چون هم زودتر میمیره و هم دسته یونیت شما اتک کمتری میخوره. تعادل رو میشه با لست هیت و دینای کردن برقرار کرد. این روش همچنین به عنوان Static Farming یا فارم راکد شناخته شده است. کشیدن کریپ(pull) میتواند با تعویض تعادل به حالت فارم متحرک، تعادل را حفظ کند. کریپ کشیدن قاعده قانون خاص خودشو داره. ممکن است pull کردن لاین نیاز به کشیدن دو دسته از کریپ جنگلی برای کشتن دسته یونیت های خود باشد و جلوی پوش خوردن لاین خودتون رو با یه بار کشیدن بگیرید. البته بسته به مقاومت کری در برابر یونیت ها و هیروی دشمن دارد.

مسدود شدن کریپ (Creep Block)

یک تاکتیک است که تعادل لاین را به طرف شما متمرکز می کند. این کار با فیزیکی مسدود کردن مسیر کریپ شما با قهرمان شما انجام می شود. بنابراین طول می کشد تا کریپ به مید لاین برسد. از آنجایی که کریپهای شما به آرامی حرکت می کنند، به تاور های خود نزدیک تر می شوند، برای شما امن تر می شوند و برای دشمن خطرناک تر می شوند. مسدود شدن کریپ معمولا برای اولین موج کریپ در شروع بازی بسیار مفید است. در مید لاین قادر به ایستادن در کنار رودخانه – نه در رودخانه – برای لس هیت ارزشمند است وشانس میس دادن اتک هیرو دشمن را در پی دارد.

بازی هجومی (Push)

اقدام به صدمه زدن به کریپ دشمن از طریق Auto-Attacks و یا از طریق Abilities برای حرکت دادن کریپ به سمت تاور دشمن برای پیروزی سریع در بازی استفاده می شود. بعضی از هیرو ها توانایی هایی دارند که میتونن به پوش کردن کمک کنن. مثل لول Nether Blast مربوط به کاراکتر Pugna.
که توانایی دمیج همزمان به کریپ و تاور دشمن رو دارند.

کشیدن (Pull)

به کشیدن کریپ های خودی به سمت کمپ های جنگلی برای کنترل لاین pull میگن.
باید مراقب باشید که کری توانایی ماندن در لاین رو دارد یا از طرف دشمن مورد هجوم قرار میگیرد.
اگر او را تهدید میکند این کار رو ادامه ندید.

پست ها

هر کس در نقش خودش میتونه کمک کنه به کنترل کریپ ها
کری با لست هیت کردن ساپورت ها با دینای کردن و هرس کردن هیروی دشمن
و کشیدن کریپ ها و همچنین با استک کردن کمپ ها میتونن کمک کن.

استک کردن (Stack)

به فرایند کشیدن کریپ ها در زمان مناسب و دو یا بیشتر از دو دسته کردن کمپ مورد نظر استک (Stack) می گویند. زمان کشیدن کریپ ها در کمپ های مختلف متفاوت است.
به عنوان مثال یکی از کمک ها باید در ثانیه ۵۴ کشیده شود، دیگری در ۵۵ و…
استک کردن برای کاراکترهای Carry بازی بسیار موثر است.
ساپورترها با اینکار کمک بزرگی می کنند و میزان فارم Carry خودشان را تا حد زیاد افزایش میدهند.
استک برای کاراکترهایی مانند Sven ،Medusa ،Luna و خیلی از Core های دیگر بازی با قابلیت Splash یا Split اتک، مناسب است.

دوستان اگه استفاده ای از مطلب بلایی بردین  لایک فراموش نشه 🙂

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

  1. the pro :
    ۰۸ شهریور ۹۸

    مطالب واقعا خوبیه ولی برا تازه کارها لطفا پیشرفت بدبد این مطالب رو بهترش کنید به روزش کنید چون واقعا ابتداییه اینا